Πολύ ενδιαφέρον το βιβλίο, μέσα από το οποίο φαίνεται πως ο Σ. Βλέτσας, έκανε έρευνα και έψαξε το θέμα. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η αναφορά σε αρκετές έρευνες και πειράματα που έχουν γίνει και δεν τα γνωρίζουμε. Και μόνο για να διαβάσει κανείς τις έρευνες αξίζει να πάρει το βιβλίο. Το βιβλίο σε βάζει αρκετά να σκεφτείς όταν πας να απλώσεις το χέρι σου να αγοράσεις κάτι το οποίο είδες να διαφημίζεται. Επιτέλους η φωνή που μας χρειαζόταν για να βγει και να πει πως δεν μπορείς να αποκλείεις κάποιον επειδή δεν ξοδεύει εκεί που θέλουν οι πολλοί ή αυτοί που θέλουν να πλουτίσουν!
Νανού Νικολά
Η κατανάλωση αποτελεί, θέλοντας και μη, έναν σύγχρονο τρόπο με τον οποίο εκφραζόμαστε και επικοινωνούμε. Κατανοούμε όμως το πώς επηρεάζει τη ζωή μας και τη σχέση μας με τους άλλους; Γιατί ενώ η κατανάλωση υπόσχεται την ευτυχία, συχνά φέρνει προβλήματα και δυσαρέσκεια; Γιατί συνεχώς παρουσιάζονται καινούριες ανάγκες και η ικανοποίηση αναβάλλεται; Μήπως χρειάζεται να επανεκτιμήσουμε τις ανάγκες και τις προτεραιότητες μας, όχι για να ζήσουμε σαν ασκητές, αλλά για να κρατήσουμε την ευχαρίστηση και να αποφύγουμε τις παρενέργειες; Τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατεύσουμε την ισορροπία και το εισόδημα μας; Πώς θα αναζητήσουμε την ταυτότητα μας πέρα από τα σύμβολα της κατανάλωσης; Ο συγγραφέας ξεκινάει από τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και ανατρέχει σε μεγάλους φιλοσόφους, κοινωνιολόγους, οικονομολόγους και λογοτέχνες -από τον Αριστοτέλη και τον Επίκουρο μέχρι τον Μπόρχες και τον Κούντερα- οι οποίοι συνεισφέρουν με τη διαπεραστική ματιά τους σε ένα πρωτότυπο βιβλίο.
Στοιχεία βιβλίου: 2009, εκδ. Μελάνι, σελ. 250, τιμή 16,00€
|